top of page
zwangerschapsyoga

TIJD VOOR MAMA 

Hi Mama!

Je kindje is geboren.

Je hebt nu een gezin of je gezin is verder uitgebreid met de komst van je kindje.

Gefeliciteerd!

Je bent onlangs bevallen van je kindje of misschien zelfs al wat langer geleden. Je vindt het heerlijk om voor je kindje te zorgen dat doe je met veel liefde. Soms voel je op momenten ook dat het moederschap zwaar kan zijn en ben je toe aan me-time even de pauzeknop induwen en echt tijd voor jou als vrouw.

Ben jij opzoek naar zo'n fijn ontspannen moment voor jezelf dan is Tijd voor Mama voor jou!

Een nieuwe balans vinden

-> Na de geboorte van je kindje heeft je lichaam tijd nodig om weer te herstellen en een nieuwe balans te vinden.

-> De periode na de bevalling kan een intense, mooie maar soms ook lastige ontdekkingstocht zijn. Zowel lichamelijk en geestelijk is er veel veranderd. Je lichaam voelt ineens anders, de dagen en nachten zijn anders.

-> Herken je dat je jezelf soms weleens vergeet in de nieuwe rol als moeder? Dat je even helemaal wordt meegezogen in alles wat het moederschap met zich meebrengt.

 

-> Het  kan lastig zijn om ruimte voor jezelf en jouw behoeften te maken naast alle taken die je nieuwe rol als moeder met zich meebrengt.

-> Het moederschap kan af en toe eenzaam voelen door allerlei goedbedoelde adviezen en meningen van anderen.

Postpartum

Tijd voor Mama geeft jou ruimte

-> Jouw eigen behoeften zijn mega belangrijk met het Tijd voor Mama aanbod neem je even de volle aandacht voor jezelf als vrouw.

  

-> Je neemt de ruimte om goed voor jezelf te zorgen zodat je helemaal opgeladen weer goed voor een ander kunt zorgen.

-> Tijdens Tijd voor Mama besteden we uitgebreid aandacht aan diepe ontspanning. Je doet ontspanningsoefeningen tijdens de bijeenkomsten en neemt tools mee naar huis die je kunnen ondersteunen in het creëren van zelfzorg momenten thuis. 

-> Hiermee richt je je niet alleen op fysiek herstel na bevalling maar ga je ook mentaal aan de slag je  creëert een positieve mindset.

-> Iedere bijeenkomst sluiten we af met een verbindende vrouwencirkel een fijn moment met een groep gelijkgestemde moeders. In een veilige setting kun je jouw vragen en onzekerheden rondom het moederschap delen.  Verbinden, delen en praten met gelijkgestemden werkt helend en verhelderend en levert vaak verrassende inzichten op, die jou kunnen ondersteun in het moederschap. Zo ontvang je tal van tips en tricks van gelijkgestemde moeders. 

Deelneemster aan het woord

"Ik heb de tijd voor mama lessen gevolgd en ik zou het iedereen aanraden. Ik vind de combinatie van het lichamelijke, zowel rustige als wat actievere lessen en het mentale, waarin we ervaringen als moeders delen echt top. Dit had ik echt nodig. Een wekelijks moment helemaal voor mezelf en ik heb er veel van meegenomen. Marja stemt af op jouw behoefte en weet heel goed welke oefeningen geschikt zijn voor als je herstellende bent."

Marijke Schagen

Tijd voor Mama
Onderdelen

Tijdens het Tijd voor Mama aanbod kom je 4 bijeenkomsten bij elkaar met een groep gelijkgestemde moeders. Je volgt iedere bijeenkomst een fijne en complete yogales gericht op herstel van het postpartum lichaam. De houdingen die je beoefent dragen bij aan het versterken van spiergroepen zoals de bekkenbodem, rug- been-, en buikspieren. Je leert hoe je met ademhalingsoefeningen bijdraagt aan het herstel van je postpartum lichaam. 

Postpartum yogalessen

De wekelijkse yogales wordt afgesloten met een uitgebreide ontspanningsoefening. Hier wordt ruim de tijd voor genomen zodat jij tot diepe ontspanning kunt komen. Deze diepe  ontspanningsoefeningen dragen bij aan een opgeladen gevoel na de les. Ik begeleid jou naar diepe ontspanning met yoga nidra sessies = yoga van de slaap, een uitgebreide bodyscan of liggende meditatie. Zodat jij na de bijeenkomst opgeladen naar huis vertrekt en weer voldoende energie hebt om voor jezelf en je gezin te zorgen. 

Diepe ontspanning

Na de wekelijkse  yogales met ontspanning sluit je aan bij een verbindende vrouwencirkel. Met de verbindende vrouwencirkel biedt Tijd voor Mama jou een fijn moment met een groep gelijkgestemde moeders die door dezelfde fase in hun leven gaan en vaak dezelfde uitdagingen tegen komen. In een veilige setting kun je jouw vragen en onzekerheden rondom het moederschap delen.  Verbinden, delen en praten met gelijkgestemden werkt helend en verhelderend en levert vaak verrassende inzichten op, die jou kunnen ondersteun in het moederschap. Zo ontvang je tal van tips en tricks van gelijkgestemde moeders. 

Verbindende vrouwencirkel

Tijdens Tijd voor Mama ontvang je naast de yogalessen en vrouwencirkel een  bonus workshop: 'Huilen, Troosten, Slapen.' Tijdens deze workshop kijk je samen met Laura - aware parenting instructor - naar de situatie van jezelf, je gezin en je kindje en krijg je tips hoe je op een liefdevolle manier met het huilen, troosten en slapen van je kindje om kunt omgaan. 

Workshop over 'Huilen, Troosten, Slapen

Hoi, ik ben Marja

Zwangerschapsyogadocent, geboortecoach en het gezicht achter Puur voor Mama.

Toen ik 9 jaar geleden voor het eerst mama werd miste ik een groep gelijkgestemde moeders om me heen. Mijn vriendinnen waren nog niet zwanger zij hingen nog wekelijks tot de late uurtjes in de kroeg.

 

Op mijn pad in het moederschap kwam ik wel allerlei goedbedoelde adviezen en meningen van anderen tegen. Dit maakte me onzeker, moet mijn kindje al doorslapen? Doe ik het wel goed? Tegenwoordig doet social media hier nog een schepje bovenop met alle plaatjes van moeders die het perfect voor elkaar (lijken) te hebben. Wellicht weet je  net zo goed als: 'Echte mama's zijn niet perfect en perfecte mama's zijn niet echt.' Maar toch het doet wat met je. 

Wekelijkse yogalessen gaven mij rus in het prille moederschap. Even een moment helemaal voor mezelf. Bewust stilstaan bij wie ik ben en wat ik wil. Mijn lijf voelen en wat het nodig heeft.  Heerlijk om daar aandacht aan te kunnen geven.

Geboortecoach

Tijd voor Mama
Praktisch

Wat krijg je in het Tijd voor Mama aanbod?

  • 4 wekelijkse live bijeenkomsten 

  • Wekelijkse complete yogales

  • Wekelijkse verbindende vrouwencirkel

  • Lunch met koffie en thee

  • Audio's met ontspannende en praktische ademhalingsoefeningen

  • Postpartum E-book met tips en oefeningen die je kunnen ondersteunen in het creëren van zelfzorg momenten thuis.

  • Je kunt alles luisteren waar & wanneer je wilt

  • BONUS! Workshop over 'Huilen, Troosten, Slapen' t.w.v. €65,-

Wanneer start je met het Tijd voor Mama aanbod?

​Je kunt met Tijd voor Mama starten vanaf 6 weken na de bevalling.  Wat het beste moment is om te starten is heel persoonlijk. Sommige moeders vinden het heel fijn om dan te starten omdat zij nog verlof hebben dit geeft een pauze moment voor jezelf in het fulltime zorgen voor je kindje. Andere moeders vinden het fijn om wat later te starten bijvoorbeeld als zij weer aan het werk zijn. Je kunt starten vanaf 6 weken na de bevalling tot je kindje ongeveer 1 jaar is. 

Wat is de prijs van het Tijd voor Mama aanbod?

De investering voor dit aanbod bedraagt €149,-

Tijd voor Mama
FAQ's 

Voor wie is het Tijd voor Mama aanbod?

Dit is voor jou als je bewust moment in de week wilt creëren voor jezelf. 

Kan ik Tijd voor Mama combineren met een reguliere yoga- of sportles? Is er veel  overlap?

 

Je kunt Tijd voor Mama goed combineren met een reguliere yogales of sportles. Tijdens Tijd voor Mama besteed ik complete aandacht aan het herstel van jouw postpartum lichaam hier zal in de reguliere yoga- of sportles niet of nauwelijks aandacht voor zijn. Tijdens Tijd voor Mama wordt uitgebreid aandacht besteed aan hoe ademhaling en ontspanning bij dragen aan jou herstel na bevalling. Deze kennis geeft jou tools om ook thuis zelfzorg en ontspanningsmomenten te creëren voor jezelf.

 

Zijn er vaste momenten die ik vrij moet houden?

Het Tijd voor Mama aanbod bestaat uit 4 bijeenkomsten dit zijn 4 opeenvolgende zaterdagen. 

  • Dagen aan het laden...

    1 uur 15 min.

bottom of page